5. - 9. oktober - TEDEN OTROKA
Ta teden obeležujemo teden otroka. Naslov letošnje teme je »Odgovor je pogovor«, prav tako pa se v letošnjem letu obeležuje tudi 30-letnica TOM telefona. Ideja o telefonu sega v leto 1990 na pobudo Komisije za otrokove pravice pri Zvezi prijateljev mladine Slovenije, saj je takrat telefon predstavljal eno izmed novih oblik stika z otroci in mladostniki. Pet let kasneje pa je bila ustanovljena Nacionalna mreža TOM, ki je pod enotno brezplačno številko omogočila telefonsko pomoč otrokom in mladostnikom po vsej Sloveniji.
V zadnjem času (v obdobju Covid-19) je število telefonskih pogovorov vidno naraslo, predvsem zaradi težav z duševnim zdravjem. Najpogostejše vsebine, ki jih beležijo pri TOM telefonu, so še vedno: vrstniki, družina in ljubezen. Torej, telefon je namenjen različnim problemom , ki jih otroci in mladostniki imajo s seboj, v družini, šoli ali z vrstniki.
Zavedati se moramo, da s pogovorom:
- hitreje najdemo rešitev,
- nam je lažje, ko smo žalostni, jezni ali razočarani,
- dobimo občutek, da nismo sami,
- problem postane manjši, ko ga z nekom delimo,
- za vsako temo ali težavo obstaja sogovornik,
- spoznamo nove prijatelje,
- smo dobili najbogatejše darilo,
- nas drugi lažje razumejo,
- poskrbimo zase, s tem ko izrazimo svoje želje, potrebe, meje,..,
- dobimo nove razsežnosti, vidik in vidimo situacijo bolj jasno,
- zmanjšamo stres in se s tem razbremenimo in
- podelimo tudi vesele trenutke.
Pogovor je uporaben v vsaki situaciji, zato ga uporabljajmo in se čim večkrat oprimo nanj.
TOM telefon je dosegljiv na liniji 116 111 ali preko elektronske pošte tom@zpms.si in e- klepetalnice.